top of page

Redan när jag ser omslaget träffas jag av intensiteten, glöden.
Det är lätt att förstå att Laila brinner för innehållet.Vi bjuds än en gång med in i Lailas Universum av Yoga och Filosofi. Boken berör mig, språket är mustigt, färgrikt och fängslande. Om ”Jag skall förändra hela världen lilla mamma” är fylld av smärta och svärta så är ”Yoga förändrar hela världen” som efterglöden. Fenix som reser sig ur askan och brinnande fortsätter, eller börjar sin berättelse. Jag uppfattar en utveckling i hennes skrivande som gör att jag längtar efter mer. ”Yoga förändrar hela världen” är varm, redan i första kapitlet ”landar” jag på mattan.

Recension från en som läst båda böckerna

En autentiskt litet mästerverk du skrivit Laila. Min bästa yogalärare. Tårarna strömmar genom flera partier i denna bok. Den är välskriven, nyanserad och varje rad substantiell. Även om vi inte förstår yogans alla uttryck, så väver du intelligent in det i texten så det blir begripligt. Jag tror många av oss känner igen sig i sin utsatthet hos ett litet barn. Men skönheten hos den lilla flickan, lidandet och växandet mot att bli en hel människa - så hel man har möjlighet att bli, har varit svårnavigerad och nästan bara för mycket när man läser. Tack för att du delar med dig så naket och utlämnande.

Recension från en som läst "Jag ska förändra hela världen lilla mamma"

Det dröjde, men nu har jag läst din bok Laila. Så oerhört berörande att få kliva rakt in i ditt liv! Och så lärorikt o intressant! Hade velat ge dej en kram, nu. Men den kommer här istället, från en lillasyster till en annan. Innerligt tack Laila.

Hej Laila, jag vill bara tacka för boken jag fick köpa av dig. Den har gett mig en djupare insikt i yogan betydelse och en förståelse för mig själv och också varför jag valt den yogasorten som jag gör.

Recension från en som läst "Yoga förändrar hela världen"

Hej Laila. Har snart läst ut din bok och tack för en fantastiskt upplevelse och för hur du bjuder på dina erfarenheter från livet. Själv flyttade jag till Kina, Peking vid 46-års ålder efter ett kraschat förhållande. Bodde där och arbetade på svenska skolan i sex år och fick vänner för livet! Då var mina barn också vuxna så jag kunde göra det med gott samvete. Dessutom flyttade min dotter till Shanghai ett år efter mig för att studera. Det kan ha gett inspiration att jag tog steget. Den resan förändrade mitt liv, något av det bästa jag gjort. Träffade också min nuvarande man där som är holländare. Så igenkänningsfaktorn från din bok är stor. Men mentalt har jag mycket kvar att jobba på. Du har inspirerat mig!

Laila har återigen lyckats! Hon har skrivit ytterligare en bok om yoga, del två i en serie av tre. “Yoga förändrar hela världen” är ett kompakt litet mästerverk! Hon utvecklar sin i bok förmågan att beskriva yoga på ett modernt och tillgängligt sätt. Det är många djupdykningar och begrepp vi får förklarade, den tydliga strukturen gör boken lättillgänglig och begriplig.
Texten flödar ur Lailas penna. Hon varierar text och innehåll med sitt eget sökande och beskriver hur hon själv hittat till frigörelse genom yogastudier. Laila avslutar sin bok med hänvisning till sin guru mr Budhi, “The word needs yoga, yama och niyama.”

Recension från en som läst "Yoga förändrar hela världen" och j"Jag ska förändra hela världen lilla mamma"

bottom of page