KLASSER

Sträcka med block

HATHA SOFT

En skonsam introduktion till Yoga.


Ett 60/75 minuters fysiskt pass som är till för dig som vill yoga men inte vågar för du tror att du inte kan eller orkar. Det är ett lugnt tempo med lugna, fysiska stretch och styrkeövningar som alltid är liggandes på mage/rygg/sidan och sittandes. Här är vi i aldrig varken på händerna eller knäna. Ibland använder vid redskap som klossar och band. Passar alla åldrar och stela kroppar. Passar både för kvinnor och män, killar och tjejer. Detta pass ger dig verkligen möjlighet att stärka din kropp och lugna ditt sinne. Inga förkunskaper krävs.


Kom ihåg att det är aldrig försent att börja ta hand om din kropp.

På Hatha Soft (tuff) Torsdagar 17.30 förekommer det att vi är på händer och knä under kortare perioder under passet- 

Vattenfall posera

HATHA 1 / HATHA SOFT

Ett lättare fysiskt Yoga pass.


Ett 75/90 minuters pass som är en skön kombination av Hatha 1 och Hatha Soft. Klasserna kan variera och vara både statiska och dynamiska i ett flöde. Klassen är för dig som har lite vana inom yoga. 

På Hatha 1/Hatha Soft (tuff) Tisdagar 19.00 är passet lite snabbare och lite tuffare. 

Pilates Pose

HATHA 1

Ett tuffare fysiskt Yoga pass.


Ett 75/90 minuters fysisk och lite tuffare form av yoga. Klasserna kan variera och vara både statiska och dynamiska i ett flöde. Klassen är för dig som har mycket vana inom yoga och tycker om att jobba med detaljer. Du bör vara van och villig att röra på dig. Positionerna är relativt enkla men tempot kan vara högt.

På Hatha 1 (tuff) Måndagar 19.00 är passet snabbare och lite tuffare. Det kräver att du är van vid Lailas sätt att guida, förstår yogaspråk och är ergonomisk medveten  och korrekt i din asana praktis. 

Mudra Meditation

YIN YOGA

Ett Yin Yoga pass där olika alternativ erbjuds med block, bolster och band.


Ett 90 minuters pass i en stillsam form av yoga där vi stannar i ett antal olika positioner under en längre tid. Att stannar kvar i positionen under 3 – 8 minuter och ibland längre går djupt – både fysiskt och mentalt. På det fysiska planet stretchar bindväven runt muskler, skelett, leder och ligament. På det mentala planet är yinyoga en närvaroträning. Det blir väldigt meditativt. Yin Yoga är en total motsats till Hatha Yoga (Yang) och kom ihåg att vi behöver båda för att finna balans. Passar alla åldrar och stela kroppar. Passar både för kvinnor och män, killar och tjejer. Inga förkunskaper krävs. Då klassen kommer att vara blandad erfarenhet kommer olika alternativ att ges. Om du är ”nybörjare” i Yin Yoga är det viktigt att du alltid gör det första alternativet och finner en bekvämlighet i det innan du går vidare.

Group of young sporty people practicing

HATHA 1/HATHA SOFT/YIN YOGA

Ett pass där du kombinerar både styrka och avslappning


Hatha 1/Hatha Soft/Yin Yoga är ett 75 eller 90 minuters pass där vi blandar Hatha Yogans fysiska övningar med Yin Yogans avslappning. Fokus på coremuskler och ryggmuskler och lite dynamik. Varvat med varierade avslappnande meditativa Yin Yoga positioner.

Passar alla oberoende vana. Du gör det så lätt eller avancerat du vill. Är du ovan kan du vila i barnet i de lite mer krävande positionerna.